ikut saye

Tuesday, January 18, 2011

Guitar hero Vs Rockband



Konichiwa! Orait malam nih andre nak citer pasal Game guitar, korang penah main tak? baiklah bagi yang xpernah, korang mesti kata apalah main guitar tipu, tak mencabar langsung. tak...sebenarnya korang salah, game guitar nih susah dari yang disangka, game nih ada 2, iaitu Guitar Hero dan Rockband, ini pilihan andre sebab game nih antara yang femes pon :P

Mula kita start dengan Guitar hero dulu, kalau di Ps3, terdapat 3instrument yang bole korang main, gitar, bass, ngan drum, oh, mic pon boleh, kalau nak nyanyi, memang handy, guitar dia ada 5button, tak susah, tak senang jugak, penah try bagi kat orang yan pandai main guitar betul, dorang pun cakap susah. Tetapi bila korang dah dapat tekan note dengan betul, korang pasti teruja sebab apa yang korang petik tuh rasa cam yang sebenar.

Nih sket preview pasal Guitar hero yang terbaru.


Guitar Hero

Rockband plak femes dengan istrument dia, kalau guitar hero support 3 instrument, Rockband nih ada keyboard player, dan yang terbaru nih guitar betul O_o pergh canggih gak dorang nih, bole cucuk guitar betul kat pelantar korang. habis camne nak tau keynote dia, lagi susah!

Keseronokan rockband nih bila kita beramai2, guitar hero pun sama gak, tapi kesangapan tuh lebih kepada Rockband. Dorang jugak ada cakap dalam Rockband : 3 terbaru nih, siap bagi tutorial ajar guitar yang sebenar dalam game, gempak!

Yang ini plak Preview pasal Rockband terbaru!

Rockband


Oh ya, instrument guitar nih compatible antara 1 sama lain, so guitar hero bole main kat Rockband, rockband pon sama gak, cuma guitar special tuh untuk rockband sahaja.

P/S : bagi andre semua game nih best, enjoy main dengan kawan2, family, sesuai gak main waktu event, kenduri kendara, bercuti ke? sebab guitar dia handy, mudah dibawa kemana sahaja :P erm kan best kalau ada lagu artis tempatan kita dalam game nih :P

So, lepas tengok preview game tuh, mana korang rasa best? Vote ya!



Antara satu, mana korang pilih?

No comments:

Post a Comment