ikut saye

Sunday, January 16, 2011

PSP2 Gempak macam PS3!




Sony buat hal lagi, kali nih dorang nak buat ps3 yang boleh disimpan dalam poket seluar jer, maksudnya? PSP2 yang akan datang, dengan penuh ciri2 PS3, serta visual graphic yang cun, cukup buat korang lupakan console PS3 korang kat rumah tuh.

bagi aku ini adalah 1 kegagalan sony, cukuplah dengan PSPGO, oh yang terbaru nih, ape tuh, PsPhone? untuk apa? adakah untuk kaki2 game yang sedia ada nih tukarkan console dorang? or untuk budak2 yang baru nak kenal PS?

PSPGO tidak menggunakan UMD "minidisc", ia hanya menggunakan PSN "PlayStationNetwork" untuk mendownload game2 Original. Untuk download plak korang kena beli topup PScard, ala macam topup handset la, pastu download game mengikut harga.

Main ehem2 game? setakat nih PSP 1k,2k,3k jer support ehem2 game nih, itu pun tgk software PSP korang update ke tidak. paling last aku tau 5.03 camtu kot. PSPGO xboleh.



PSP 3000


Berbalik ke PSP2 nih, lebih kurang la same dgn PSPGO tadi, bezanya system dia, graphic dia, gameplay dia sama POWER macam PS3, tp takat mana bertahan? Ada support cooling fan x? tak panas plak kita pegang console tuh?

Cerita Pasal graphic, 1 sebab la orang akan beli PSP2 nih, tapi sejauh mana? graphic cantik pun, kalau zoom muka nampak bulu hidung pun, saiz screen tetap kecil berbanding TV kat rumah. "ala cucuk jela Cable sambung ke TV, baru best" lau camtu tak portable la namanye.

Apa plak pendapat korang?
untuk maklumat lanjut, kelik sos tiram nona bawah nih
http://kotaku.com/5732402/sony-telling-people-the-psp2-is-as-powerful-as-a-ps3

No comments:

Post a Comment